O noso manifesto

Entidades adheridas á plataforma

dijous, 18 de juny del 2009

Docentes de Filoloxía Galega en Barcelona critican a política lingüística

Ler en Vieiros 18-06-2009

O equipo docente de Filoloxía Galega das universidades de Barcelona e Autònoma de Barcelona amosou a súa preocupación polas medidas adoptadas pola Xunta arredor da lingua. Nun comunicado que lle enviaron a Alberto Núñez Feijoo e mais ao conselleiro de Educación, Xesús Vázquez, afirman que a política do Goberno está a "favorecer a desprotección da lingua en ámbitos sociais como o ensino non universitario e a función pública, onde é unha obriga legal a súa promoción".

Ler o manifesto enteiro

O BNG denuncia que a Xunta elimina o galego do CGAC

Ler en A Nosa Terra Diario 18-06-2009

A responsábel da área de Cultura do Grupo Parlamentario do BNG, Ana Pontón, alertou hoxe de que a programación do Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) para o próximo ano 2010, que coincide coa celebración do Xacobeo, está 'paralizada' pola designación do director do centro, para a cal o 'galego non é nin mérito nin requisito'. Esta circunstancia constitúe, para a deputada nacionalista, un 'paso máis' do Goberno actual para a 'eliminación' da lingua e cultura propias.

Primeiro fallo xudicial contra a enquisa do galego

Ler en A Nosa Terra Diario 18-06-2009

O fallo do Superior sinala que os actos informativos, as reunións e a difusión de puntos de vista distintos aos da consellaría non entorpecen, obstaculizan ou dificultan a consulta. A sentenza tamén estima que a instrución non se pode ler no sentido de restrinxir o dereito á información e a liberdade de información, por iso non procede a suspender a instrución citada, senón a indicar que esas acción non constitúen un atranco á enquisa e son legais.

Conferencia de Juan Carlos Moreno sobre o nacionalismo lingüístico español

Conferencia de Juan Carlos Moreno, catedrático de lingüística na Universidad Autónoma de Madrid, que leva por título: "La Lingüística y el nacionalismo lingüístico español" dentro do marco da Jornada 10 Anys de Filologia catalana a la UOC.


GBilingüe ve indecente el plan de normalización impulsado por Fraga

Ler en El Correo Gallego 18-06-2009

El conselleiro de Educación lo calificó hace unas semanas como un "remuíño de ideas" que no supone obligación legal alguna, a pesar de ser impulsado por el Gobierno del también popular Manuel Fraga, pero la definición de Jesús Vázquez suena dulce frente a la que ayer le dedicó la presidenta de Galicia Bilingüe. "Nos parece absolutamente indecente y antidemocrático, lo firmase quien lo firmase estaba equivocado", afirmó con rotundidad Gloria Lago a preguntas de los periodistas, tras su primer entrevista con Vázquez, en la que también estuvo el secretario xeral de Política Lingüística, Anxo Lorenzo, uno de los redactores del plan.

¿Cuánto gallego está dispuesto a soportar?

Ler en El País 18-06-2009

Mañana finaliza el plazo que la Consellería de Educación nos ha dado a los padres para que respondamos a la encuesta de marras sobre el gallego, publicitada como la oportunidad de dar nuestro parecer sobre en qué idioma queremos que sean educados nuestros hijos. Sin embargo, analizando la que el escritor Santiago Jaureguizar llama Encuesta Cosmopolitan (tipo "¿crees en la fidelidad en la pareja?") por su simplicidad, lo que realmente se nos pregunta es cuánto gallego queremos que se quite de la enseñanza. O para decirlo con la sinceridad que aflora a la mínima entre los autores intelectuales del asunto, cuánto gallego estamos dispuestos a soportar.

"Irregularidades" en las encuestas

Ler en El País 18-06-2009

El conselleiro de Educación se mostró "muy concienciado y sensibilizado", segúnó Galicia Bilingüe, con las "irregularidades" en la consulta lingüística a los padres que la asociación ha detectado en 50 centros. "Muchas encuestas vienen grapadas con un tríptico de los Equipos de Normalización Lingüística que intenta condicionar la opinión de las familias", denunció Lago, "y algunos colegios obligan a los padres a presentar el DNI cuando entregan la encuesta [que es anónima]".

Unhas 200 persoas piden unha Xustiza en galego

Ler en Vieiros 17-06-2009

Arredor de 200 persoas concentráronse esta cuarta feira perante os xulgados composteláns. Deste xeito, amosáronlle o seu apoio á reivindicación da Mesa pola Normalización Lingüística a prol do uso do galego na Xustiza.

A enquisa da lingua no ensino pode custar 300 mil euros

Ler en Vieiros 17-06-2009

A consulta que está a desenvolver Educación sobre a lingua nos centros do ensino podería custar 300 mil euros. Segundo explicou a parlamentaria Carme Adán, esa enquisa non é "rigorosa" e asegurou que co seu custo poderíanse, por exemplo, asumir o custo dos arranxos en comedores de Vigo. Tamén criticou que a Xunta non dese aínda datos sobre ese "gasto real".

La Congapa pide más consultas a los padres y la oposición critica el gasto realizado

Ler en El Correo Gallego 18-06-2009

La nueva presidencia de la confederación de APA de centros privados, Confapa, reiteró ayer el apoyo de la organización a la encuesta del idioma y pidió la "colaboración de toda la comunidad educativa" en el proceso.

La confederación anima a los padres a participar "con libertad" en la consulta a que "no se dejen amedrentar ni influir por quienes les quieren privar de sus derecho a decir lo que piensan". La Congapa, que ha elegido a Jorge Villarino como nuevo presidente, pide además que tenga continuidad y se pregunte a las familias por otros temas "relevantes", entre los que cita como ejemplo incluir el Bachillerato en el sistema de conciertos.

Gloria pisa a alfombra

Ler en Galicia Hoxe 18-06-2009

Hai boa sintonía entre a presidenta de Galicia Bilingüe, Gloria Lago, e o conselleiro de Educación, Jesús Vázquez, que onte se compremeteu a estudar as súas peticións. Se nos guiamos pola versión de Educación, mesmo hai sintonía entre Lago e o secretario xeral de Política Lingüística, Anxo Lorenzo, aínda que ela -probablemente máis sincera polo regalo envelenado que lle levaba a Lorenzo- diga que os seapara "un abismo". ¿Cal era o regalo?Pois moi sinxelo: Unha"petición moi especial" -explicoulle a presidenta aos periodistas- digna das mellores intrigas cortesanas: que se retire unha guía de planificación enviada polo bipartido e redactada, entre outros, por Anxo Lorenzo.

O castelán aumenta os mártires

Ler en Galicia Hoxe 18-06-2009

Os tres grupos con representación na Cámara galega aprobaron onte por unanimidade unha iniciativa na que se expresa a "condena" a todos os "actos vandálicos" e a súa "solidariedade" co profesor da Universidade de Santiago de Compostela (USC) Miguel Cancio, que foi boicoteado na súa clase por un grupo de estudantes independentistas que pedían un ensino "só en galego". BNG e PSdeG apoiaron a proposta impulsada polo PPdeG, pero botáronlle en cara que de novo trate de "vincular o galego coa violencia".

Reunión baixo segredo

Ler en Galicia Hoxe 18-06-2009

Se pouco antes do Día das Letras, o plenario da Real Academia Galega (RAG) publicaba un contundente comunicado mostrando a súa preocupación polas decisións lingüísticas anunciadas pola Xunta, a institución decidiu onte calar.

Os escritores galegos critican as medidas "involucionistas" do PP

Ler en Galicia Hoxe 18-06-2009

A Asociación de Escritores en Lingua Galega (AELG) considera "involucionistas" as medidas adoptadas polo Goberno galego respecto da derrogación do decreto do galego no ensino e a decisión de modificar a Lei de función pública para eliminar a obriga de realizar na lingua do país como mínimo unha proba de acceso nas oposicións da Administración.

Galicia Bilingüe di á Xunta como esquivar o decreto vixente

Ler no Xornal 18-06-2009

Na maña de onte, mentres o presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, se entrevistaba con membros da Real Academia Galega, o conselleiro de Educación, Jesús Vázquez, facíao coa presidenta de Galicia Bilingüe, Gloria Lago. Namentres o líder dos populares galegos manifestaba que a institución dirixida por Xosé Ramón Barreiro coñecerá o próximo decreto do galego no ensino antes da súa aprobación definitiva e que se convertirá “nun referente na promoción da defensa do idioma”, o conselleiro de Educación atopábase “moi receptivo” as peticións de Galicia Bilingüe segundo a súa presidenta.

Feijoo entregará a la Real Academia el decreto del gallego antes de aprobarlo

Ler en Faro de Vigo 18-06-2009

La Xunta "garantiza" a la Real Academia Galega que conocerá el contenido del decreto del uso del gallego en la enseñanza cuando esté elaborado y antes de su aprobación definitiva. No obstante, la Real Academia Galega no parece satisfecha con la política lingüística defendida por la Xunta y, en concreto, con esa polémica reforma legislativa. Al menos así lo reflejaban los semblantes serios y descontentos del presidente de la institución, Xosé Ramón Barreiro, y de su secretario, Xosé Luis Axeitos, al salir ayer de una entrevista de más de una hora de duración con el presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo.

Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

Seguidors

Contador